Er waren verschillende opstellingen met wapperende voorwerpen, voorwerpen aan een veer, draaiende molentjes, een knikkerbaan, een lichtgevende stuiterbal, een bal aan een touwtje, een newton pendel, sterretjes, een auto met afstandbediening en een opstelling achter het podium in het donker met stroboskoopflitsers.

Doe avond Fotoclub Westerkwartier

Foto: Gerda Jacobi

De meegebrachte ventilator voor het wapperen en laten draaien van de molentjes bleek onvoldoende te blazen, maar gelukkig beschikten we over voldoende clubleden met een gezonde longinhoud om alles in beweging te zetten. De rijdende auto is meerdere malen in de stapel met jassen gereden om maar de perfecte panningfoto te realiseren. Op het podium kon je met een lange sluitertijd een tennisbal, of een bewegend persoon meerdere keren op de foto terug vinden door middel van een lange sluitertijd en de stroboskoop flitsen. Met de sterretjes kon je met een sluitertijd van een halve seconde en een zwarte achtergrond fraaie figuren creëren op de foto.

Foto: Gerda Jacobi

De avond vloog voorbij (ook de tijd beweegt….) en werd het alweer tijd om alles op te ruimen… We hebben veel geoefend, geleerd en veel plezier gehad. Ben je benieuwd naar de resultaten van deze avond? Houd dan onze website in de gaten… 23 januari hebben we Foto van de maand: beweging en worden daarna de foto’s op de website geplaatst. Maar…. ik zag ook al een paar prachtige foto’s op Facebook voorbij komen.

Auteur: Gerda Jacobi