Op zaterdag 17 september werd op het Museumterrein van de borg Nienoord in Leek voor de tweede keer een Cultuur Festival gehouden.

Door de mede-organisator Biblionet Groningen waren we als fotoclub gevraagd om gedurende de dag foto’s te nemen.
Voor de club een prachtige gelegenheid om een wederdienst te bewijzen want we exposeren vrijwel ieder jaar in de bibliotheken van Westerkwartier.

We waren met 3 leden vertegenwoordigd en kregen bij binnenkomst gelijk een T-shirt met opdruk: “Ik heb de fotorol vandaag”, zodat we goed herkenbaar waren als vrijwilliger van het evenement.

Foto: Geertje Veenstra (Biblionet Groningen)

Voor de bezoekers was er op verschillende podia van alles te beleven van theater tot muziek.

Foto: Jan van der Schans

In de Noordhal en in de tuin presenteerden zich kunstenaars, musea en culturele instellingen.
Er waren kinderactiviteiten en de inwendige mens werd verzorgd door Grand Café Borg Nienoord en door enkele foodtrucks.

De vrijwilligers werden zeker niet vergeten; er werd een heerlijke lunch verzorgd en er was een mogelijkheid om ’s avonds mee te eten met het diner.

De sfeer was ondanks de fikse regenbuien top en toen ’s middags de zon wat meer tevoorschijn kwam, werd het zelfs nog heel gezellig druk.

Foto: Reina Smallenbroek

Foto: Floor Verwoerd

We hebben onze accu’s leeg en geheugenkaartjes vol gefotografeerd.
De foto’s die we hebben gemaakt worden gratis ter beschikking gesteld aan de organisatoren.

Auteur: Reina Smallenbroek