Geschreven en foto’s door Koos Koster.

Je kunt veel plannen en dat hebben wij (Koos maar vooral Jan) vooraf met veel plezier gedaan. Alleen het weer laat zich niet sturen. En laat het nu een schitterende dag  zijn om te fotograferen. OK er hadden misschien ’s middags iets meer wolken mogen zijn, maar die wolken die er waren hebben we toch nog mee kunnen schieten.

Via de Wad-kant naar Hollum. De tijd genomen om op een aantal plaatsen dat te doen waar we voor kwamen… Fotograferen…. O.m. bij het beeld van de Dijkwachters in de Ballummerbocht.

Vervolgens op naar het strandpaviljoen The Sunset bij Hollum. Tijdens de lunch overleggen wat gaan we doen. En dan merk je dat je met leden van een fotoclub op stap bent. Er werden paaltjes gespot. Leuk …..!! Met z’n allen er naar toe.

Het mooie resultaat is op menig facebook–pagina terug te zien. Ruim een uur later vinden we elkaar weer terug.
Via het schelpenpad naar Nes. Halverwege toch nog even richting strand. Oeps… naaktstrand…Geen goede plek om foto’s te nemen. Dan nemen we toch de volgende afslag!

Tijdens de ontmoeting bij de veerdam merkte je het al: iedereen had er zin in. De goede sfeer is de hele dag gebleven. Heerlijk fietsend en genietend van de natuur. De wind -voor zover mogelijk- door de haren….  Zalig.

Vervolgens weer op  naar de boot . Fiets inleveren en nog even iets eten en drinken in “De Piraat”. Het is hoog water. Dus geen zeehond te zien. Dan is er nog altijd die andere uitdaging:
tijdens de overtocht een meeuw mooi op de plaat vast te leggen. Dat ook dit is  gelukt is ook op menig facebook-pagina terug te zien.