De Activiteitencommissie van onze fotoclub had voor 15 augustus 2020 een uitje moderne architectuur voorbereid en georganiseerd naar Almere. Maar omdat de weersberichten erg onvoorspelbaar waren (gaat het onweren en regenen in Almere?) en er een klein groepje leden was dat zich had aangemeld voor deelname, werd voorgesteld om Almere uit te stellen en in te ruilen voor Groningen.
Groningen heeft een erg gevarieerd en prachtige moderne architectuur zoals de Zernike Campus, UMCG, Europapark met daar vlakbij DUO, parkeergarage Ossenmarkt, enz. Dan ben je wel een dagje zoet… Iedereen ging democratisch akkoord en zo zijn we om 10 uur gestart bij het Zernikecomplex.

De Van OlstToren, Van DoorenVeste, Willem-Alexander Sportcentrum, Bytesnet Datacenter d’Root, Energy Academy Europe, Smitsborg, Bernoulliborg, Linnaeusborg, Paviljoen Duisenberg-gebouw en Start-up City met de inspirerende quotes en muurtekeningen, ze hadden onze buitengewone interesse. De één ging voor detail, de ander voor groothoek. Er wordt nog steeds volop gebouwd en aangelegd op het complex.

Boxen Zernike Be Different

Vervolgens hebben we een bezoek gebracht aan de Fietsenstalling Europapark. De medewerker was erg bereidwillig en dacht mee… lampen uit, lampen aan…. Goed bedoeld, maar had je de belichting van de camera ingesteld en gefocust… oeps … lampen weer uit 😉

Daarna naar DUO; het cruiseschip is een bijzonder fotogeniek gebouw. Inmiddels is er ook een prachtige stadstuin aan de Kempkensberg rondom het gebouw aangelegd. We waren gezien het tijdstip in het jaar een beetje te laat om deze in volle pracht te kunnen zien en te fotograferen.

Ondertussen wel zin gekregen in een drankje. Even bijkletsen met elkaar in Paviljoen Sterrebos, want we hadden elkaar immers tijdens de zomerstop van de club bijna niet gesproken en gezien, en kwamen in gesprek met de serveerster, die ook graag fotografeert.

Toen naar het Sterrebos, dat ook aan de Kempkensberg is gelegen. Daar zijn prachtige oude bomen in een geweldige groene omgeving in verschillende tinten en een karakteristieke muziekkoepel die is ontworpen door de Groningse gemeentearchitect Siebe Jan Bouma, niet echt moderne architectuur, want van 1928, maar wel mooi!

We hebben gedurende de dag een paar druppels regen gehad, eigenlijk niet noemenswaardig, ontzettend genoten met z’n vijfen en gingen rond 4 uur weer richting huis.

auteur en foto’s: Reina Smallenbroek

deelnemers clubuitje bij muziekkoepel