Fotoclub Westerkwartier nodigt regelmatig gastsprekers uit die een avond komen vertellen over hun werk. Vol passie komen de gasten vertellen over hun successen en wat er bij komt kijken om tot zo’n goed resultaat te komen.

Dinsdagavond 27 januari j.l. is Maartje Roos uit Friesland als gast geweest. Haar werk gaat verder dan fotografie alleen. Zoals zij zelf omschrijft: ‘Ik regisseer liever dan alleen registreren’.
Een foto van haar begint met een schets, van een idee of een opdracht. Daarna gaat ze op zoek naar de juiste locatie. Alle onderdelen van het werk regelt zij zelf, modellen, kleding, belichting, fotografie en bewerking. Vaak smeedt ze meerdere beelden samen tot één geheel. Met als resultaat een beeld op de grens van werkelijkheid en fantasie.

In april krijgt de fotoclub Jeroen Stel te gast. Een professionele Wildlife fotograaf die werkt voor onder andere Vogelbescherming Nederland en National Geographic, maar ook wordt zijn werk internationaal verkocht. Jeroen Stel houdt een lezing op één van de clubavonden Fotoclub Westerkwartier in Niekerk. Dit is een geweldige gelegenheid om naar deze fotograaf te luisteren, van hem te leren en vragen aan hem te stellen.

Als lid van Fotoclub Westerkwartier kunt u gratis deze lezingen bijwonen. Voor maar 50 euro per jaar bent u lid.
Word nu lid en u kunt aanwezig zijn bij de lezing van Jeroen Stel en komt u bij een gezellige en enthousiaste club mensen die met verschillende soorten fotografie bezig zijn.