Onlangs voerde een fototrip ons naar de Orchideeënhoeve in Luttelgeest. Op dit initiatief van de activiteitencommissie kwamen ca 10 clubleden af. De hoeve opent om 10 uur en het blijkt er dan nog heerlijk rustig te zijn. Voor een aantal is dit een bekende locatie, voor anderen de eerste keer.
Onder diverse aaneengesloten daken is van alles te vinden wat interessant is om vast te leggen op de lichtgevoelige sensor, fraai bloeiende bloemen en orchideeën, exotisch gekleurde vogels, aapjes, watervallen en natuurlijk vlinders.

Interessant is ook om te zien hoe verschillend de clubleden te werk gaan. Er werd van alles ingezet; van 35mm lens tot telelens en van tussenringen tot macrolenzen.
De watervalletjes leenden zich heel goed voor ‘long exposure’ fotografie. Ten opzichte van de beweeglijke vlinders ongeveer het tegenovergestelde wat je kan toepassen aan techniek.
Bij het grijze en grauwe winterweer was dit een prima locatie met diverse onderwerpen om warm en droog een dagje te fotograferen. Een aantal op deze dag gemaakte foto’s vind je terug in de projectmap elders op deze site.

Geschreven door Hessel Hogendorp
Foto’s: Hessel Hogendorp