Op 8 april zijn we met een delegatie van fotoclub Westerkwartier een rondvaart gaan maken op de salonboot Gaasterland. We hadden 19 leden die mee wilden, jammer genoeg waren er 4 ziek. Vanaf de carpoolplaats Marum zijn we richting Leeuwarden gereden. Tegen 10 uur waren we allemaal aan boord, en na een bak koffie met oranjekoek begonnen we de rondvaart met wat miezerig weer. Gelukkig was dit van korte duur.
Na het passeren van diverse bruggen voeren we eerst richting Hempens. Hiervoor voeren we langs industrie, Goutum, via het Van Harinxmakanaal door de wijk Zuiderburen. Voor elke fotograaf was wel wat interessants te zien.

Na de stop van een half uurtje voeren we verder richting Earnewâld. Voor de landschapsfotograaf was de lucht prachtig. Dramatische wolkenpartijen met wijde uitzichten. Veel weidevogels en eenzaam liggende dorpjes met mooie kerkjes.

Half 2 hadden we een tweede aanlegplaats op een eilandje waar we een krappe drie kwartier konden fotograferen.

Ondertussen brak de lucht iets open waardoor er soms wat zon scheen. Na deze stop zijn we door Warga teruggevaren.

Een fotografisch mooi dorpje, echter er was geen tijd meer over voor een fotografeerstop. Iets na 4 uur waren we terug in Leeuwarden na een mooie en gezellige dag, waarbij menig SD kaartje weer goed gevuld was.

Tekst en Foto’s: Annette Schoof