Op initiatief van de Kiwanis Clubs uit Winsum en Groningen zijn beroeps- en hobbyfotografen uit Groningen afgelopen zomer opgeroepen om foto’s ter beschikking te stellen voor het boek Grunnegers II. In het boek staan foto’s van de mooiste plekjes in de stad en provincie Groningen. Het is het vervolg op het boek: “Grunnegers” dat in 2011 werd uitgegeven.
De opbrengst van het boek Grunnegers II komt ten bate van Villa Joep. Deze organisatie wil neuroblastoom kinderkanker de wereld uit helpen door de overlevingskansen voor ieder kind met deze aandoening stelselmatig te verhogen. Dit willen zij realiseren aan de hand van het (co-)financieren van gericht onderzoek op dit gebied. De 100 beste inzendingen hebben een plek gekregen in het boek. Op 17 december jl is het overhandigd aan de Commissaris van de Koning van de provincie Groningen Max van den Berg. En een dag later is het feestelijk gepresenteerd aan de deelnemende fotografen. Een foto van een 5 tal leden van Fotoclub Westerkwartier is in het boek geplaatst en waren uitgenodigd voor de presentatie. Zij kregen dit prachtige boek mee. Grunnegers II  wordt in een beperkte oplage te koop aangeboden aan bedrijven en organisaties en is bovendien in de boekhandel en op de website www.kiwanisfotoboek.nl te koop.

Geschreven door Reina Smallenbroek