Maandag  30 maart was het zover, om 07.30 uur verzamelden een vijftal leden (Wim P., Rein V., Dirk v.d. K., Jan v.d. S & Jan I) van de fotoclub “Westerkwartier”  zich op de carpoolplaats te Marum om een  reis te maken van anderhalf uur naar Nijkerk waar de jaarlijkse beurs voor fotografie ed. werd gehouden( zat, zon, & maandag).

In 2014 zijn we ook met een groep FCWK-ers gegaan en onze gedachte was toen:  “op maandag is het vast niet zo druk want dan werkt iedereen, toch? “ Dat viel dus echt heel erg tegen en met die gedachte reden we naar Nijkerk, maar met een goede hoop dat het op de maandag in 2015 wel rustiger zou zijn, omdat iedereen naar Scott Kelby wil en die was er niet op maandag. Daar aangekomen konden we met alle gemak het terrein op, dus stonden we veel te vroeg voor de dichte deur, te snakken naar een bak koffie, die we uiteindelijk bij het openen van de beurs om 09.30 uur binnen konden nuttigen.

De beurs op zich was overzichtelijk en qua drukte was het heel goed te doen, tot ±  12.00 uur hebben we wat rond gelopen en diverse stands bezocht, onder ander de Nikon, Canon, Wacom en noem maar op. De mooiste stand was voor mij wel de Wacom, waar ons het e.e.a. werd uitgelegd en hun nieuwste speeltje werd getoond, de  Cintiq 27” t.w.v. € 2599,00, oke? Dus dat gaat hem niet worden, iets met cashflow en ega, maar we kregen allemaal wel de nieuwste uitgave van Photoshop magazine en wat waren we blij.

Om 12.30 uur begon Frank Doorhof zijn lezing, dus dat werd een praatje over portretfotografie en flitsapparaten dachten we, maar tot onze positieve verbazing ging het over straatfotografie en dat was volgens ons allen zeer inspirerend en nuttig.
Na Frank kwam Glen Dewis, ook altijd leuk en inspirerend om te zien hoe deze komische Brit zich bezig houdt met photoshop.

Na nog een uur te hebben rondgeslenterd zijn we naar de auto’s gegaan om huiswaarts te keren, onderweg zijn we nog even een gestopt bij de lichtmis om een Schnitzelschotel naar binnen te werken.

Al met al een geslaagde dag waarin we zijn geïnspireerd en geïnformeerd.

Dus volgend jaar weer!

Geschreven door Jan Iepema